fredag den 30. december 2011

Kager


Endelig fik jeg meldt mig til et rigtigt kagekursus hos Special Købmanden i Århus. Jeg havde store forventninger til kurset, men havde ingen idé om, om jeg havde evnerne til at udføre det ;0) Først farvede jeg fondanten og fik stille og roligt pakket kagen ind.


 Så kom det svære...... Hvordan skal kagen se ud??? Man er nødt til nogenlunde at bestemme sig for hvordan det færdige resultat skal se ud, inden man går igang med at lave alt pynten, for meget af det skal tørre undervejs. Men her har jeg sat borden på og en svag lyserød "perlekæde" med glimmer.


Så kom der hvide liljer på (som jeg glemte at forme kanterne på)






S

Og nu til det sjove.......alle blomsterne :0) De er trykket ud med små forme og dernæst lagt til tørre i små skåle, så de holder faconen og tilsidst pyntet med en lille sukkerperle i midten.


Og det færdige resultat!!! Da daaaaa...... Den var så fin og smagte helt fantastisk, så det var alle 3 timer hver ;0)
Det er ikke sidste gang jeg har været på kagekursus..... :o)


Jeg forsøgte mig på egen hånd at lave en kage med hjemmelavet fondant. Her er kagen først smurt op med nutella-smørcreme.



Så fik jeg pakket en af gaverne ind. Det var nu lidt sværere end jeg havde troet, men er nu helt godt tilfreds med resultatet alligevel :0)


Her er de så alle 3 pakker :0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar