tirsdag den 15. maj 2012


Rabarbersaft.....

Igår faldt jeg over et indlæg hos Rappedikke, som havde lavet rabarbersaft og jeg fik en ustyrlig trang til, at gå ud og plukke mine rabarber og også lave saft. Jeg har den sidste uges tid gået og tænkt, at "nu skulle jeg altså også have plukket de rabarber", men bare ikke rigtig orket at gøre det, for jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle lave ud af dem.....udover den sædvanlige rabarberkage, som smager fantastisk, men jeg trængte ligesom til noget nyt..... Kender I det?

Så i skumringen gik jeg i haven og plukkede ALLE mine rabarber.....for der skulle mange til og gav mig til at lave saft. Der bredte sig en skøn duft af sommer i hytten og inden længe var der lavet saft. Fyldet der blev tilbage, da jeg havde siet det, kom jeg i et gammelt syltetøjsglas. Det smager helt fantastisk og kan bruges til kager, ovenpå ost eller som min mand gjorde......hældte en god sjat fløde over og så guffede han en portion i sig, som rabarbergrød :0)

Ønsker nogen opskriften, vil jeg gerne lægge den ud?







1 kommentar:

  1. Jeg har så mye rabarbra, men bruker den ikke til noe. Saft hørtes veldig godt ut og fyllet kan jeg bruke til pai....så jeg vil gjerna ha oppskrift :))

    SvarSlet