mandag den 4. marts 2013

Færdig - BUM

SÅ kan jeg atter sætte en ting på min liste over færdige bedrifter :0) Og denne gang er jeg stolt! Som I ved, begyndte jeg i januar på en poncho med norsk mønster og den blev jeg færdig med i sidste uge. Jeg har ikke prøvet at strikke mønsterstrik før.....det gik egentlig fint og var nemt at følge opskriften, meeeeen, jeg skal vidst lige øve mig lidt mere på at få trådene til at ligge pænt på bagsiden, så de ikke bliver strammet for meget ;0) Jeg synes ellers jeg var rigtig opmærksom på ikke at stramme, når jeg skiftede farve, men det skal åbenbart gøres endnu mere løst. Men så er jeg den erfaring rigere :0)

Men efter jeg havde strøget den ganske let med et opvredet strygestykke imellem, er jeg ret godt tilfreds med resultatet og bulerne ses næsten ikke :0)
Her kommer lidt billeder af den færdige poncho.

Her kan man tydeligt se bulerne - specielt over og under det hvide mønster nederst.

Den går til lige under albuen og har egentlig en passende længe, så man stadig kan arbejde med den uden armene bliver "låst" inde :0)



Her kan man se, at bulerne næsten er forsvundet efter strygningen :0)

Har du fået lyst til at lave en magen til, er opskriften fra bogen Strik poncoer, capes, tørklæder og sjaler fra Politikkens Forlag.


7 kommentarer:

  1. Wow den er flot! Den kan du ski godt være stolt af! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Liv, det er jeg skam også :0)

      Slet
  2. Hvor er den bare flot :) Sikke et stort stykke arbejde og mega modigt at du turde kaste dig ud i det. Det ser indviklet ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tanja, det var slet ikke så svært, da jeg først kom igang :0) Den var faktisk rigtig hyggelig og sjov at strikke :0)

      Slet
  3. Super nice,har også lave et poncho magen til, i brune farver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er bare rigtig lækker. Bruger du også din meget?

      Slet
    2. Har overset din besked ......
      MIt poncho blev færdig lidt sent på året,så jeg har ikke brugt det så meget.Men forhåbentlig til efteråret :)

      Slet