tirsdag den 12. juni 2012

Sommerens favorit

Hjemmelavet pesto ER og BLIVER en af mine favoritter om sommeren.


Der er mange måder man kan lave pesto på og den mest anvendte er nok basilikumpesto, men jeg bruger som regel persille, da min have altid bugner af det om sommeren. 
Den oprindelige opskrift er også med pinjekerner, men jeg synes efterhånden de koster en halv arm, så med tiden har jeg forsøgt at erstatte dem med andre former for nødder og det smager ganske godt og er meget billigere :0)

Her kommer en DIY på min pesto :0)

75 g pinjekerner eller anden form for nødder (hasselnødder, cashewnødder eller mandler)
1 stor dusk persille
6 fed hvidløg (mindre kan også gøre det)
100 g reven parmesan ost
1½ dl olivenolie
salt og peber

Hvis du erstatter pinjekernerne med saltede cashewnødder, som jeg ofte gør, så hold lidt igen med salten, da nødderne er salte i sig selv :0)

Dertil hører selvfølgelig nye danske kartofler, en lækker salat, iskold rosévin og noget godt kød til grillen!



God sommer og velbekomme....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar