fredag den 30. marts 2012

Påske reder.


DIY påske reder. 

I løbet af de sidste par uger, har jeg lavet lidt påske forberedelser med mine kære dagplejebørn. Vi har malet flamingo æg, malet bitte små fletkurve (til chokolade æg), fundet grene i skoven og samlet mos.  

Idag skulle skulle vi så samle det hele til en rede, de kunne få med hjem til påsken. og de blev simpelthen SÅ søde!!!

Her kommer en DIY, hvis nogen måtte være interesseret :0)

Saml en bunke grene af hængebirk. Helst friske, da det gør det MEGET nemmere at forme rederne. 

Tag nogle løgplanter og del dem. 

Saml mos. 

Form en rede af grenene. Det gør ikke noget der er nogen der stritter lidt.

Nu skal du bruge et stykke fedtpapir, som gerne må rives af - snor og saks. Jeg ville egentlig have brugt noget mere brunligt natursnor, men jeg havde ikke mere ;0)

Pak løget ind i fedtpapir og bind snoren stramt omkring.

Placer løget i reden og fyld op med mos.

Nu kan du lægge alverdens fyld på som pynt. 
Et hjemmelavet påskeæg.....

Mine hæklede påskeæg.....



Eller børnenes pynt, som i dette tilfælde er mine dagplejebørns æg og kurve.

Kan fint bruges som værtindegave, den er nem at lave og kan sagtens stå ude, hvis man ikke putter alt muligt malet diller daller på :0)

Rigtig god påske til jer alle.





4 kommentarer:

  1. Hvor er de bare søde - må da lige lure hvor jeg kan finde noget hængepil - de kunne være skønne at lave med ungerne som påskegaver til mormor og farmor ;)

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. I har da rigtigt fået påsket ;0)
    Det ser godt ud.

    SvarSlet
  3. Tak :0) Ja, her får mormor også en rede hvert år....farmor bor desværre langt væk, så hende ser vi ikke så tit i påsken.... Var idag lige forbi den lokale blomsterbutik og faldt over pustede vagtel æg, som jeg købte til at lægge i reden til mormor i næste uge :0) Pøj pøj med rederne :0)

    SvarSlet
  4. Ups.....fik lige læst indlægget igennem og fandt en fejl, som nu er rettet.... Jeg fik skrevet, at det var hængepil jeg brugte til rederne, men det er altså hængebirk :0) Man kan sikkert bruge andre slagt også, men hængebirk er bare meget tynde og bløde at forme :0)

    SvarSlet